BEAST ARTS & DOMMUNE Presents G.I.S.M 「EXTREAM GUERRILLA LIVE STREAMING」

BEAST ARTS & DOMMUNE Presents G.I.S.M 「EXTREAM GUERRILLA LIVE STREAMING」

イベント日時

2020/12/08 (火) 21:00 – 2020/12/11 (金) 21:30JST
開場日時:
2020/12/08 (火) 21:00JST

イベントタイプ

ライブ・コンサート

ジャンル

Live

Punk

アーティスト

G.I.S.M.

G.I.S.M.

Streaming Ticket

配信

配信日時

2020/12/08 (火) 21:00 – 21:30

アーカイブ終了日時(最大)

2020/12/11 (金) 23:59JST

(English is below)

BEAST ARTS & DOMMUNE Presents


「Detestation」NEW MASTERING RE-REASE 記念番組


G.I.S.M.「EXTREAM GUERRILLA LIVE STREAMING」from SUPER DOMMUNE

 

■LIVE Performance:G.I.S.M.

 

■G.I.S.M.がSUPERDOMMUNEにて緊急無観客ゲリラライヴストリーミングを遂行し、サイバースペースを奇襲!!! そしてビューワーの鼓膜と眼球に超濃厚接触を果たす!!!


日本のハードコア史上、世界に最も影響を及ぼしたと語り継がれるジャパニーズハードコア&メタル弾丸G.I.S.M. 「Detestation」!!米Relapse Recordsによる初の「公式」リイシューを記念して、ジャパニーズレジェンド=G.I.S.M.が2002年に永久凍結した渋谷で18年ぶりに一時瞬間解凍!!COVID-19第3の波が到来したコロナ渦中の渋谷に位置する"地上9Fのアンダーグラウンド”=SUPER DOMMUNEより、緊急無観客ゲリラライヴストリーミングを遂行し、サイバースペースを奇襲!!! そしてビューワーの鼓膜と眼球に超濃厚接触を果たす!!!

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■G.I.S.M.

1981年に結成し、東大赤門ギグでライヴデビュー。活動スローガンに "anarchy & violence" を掲げ、間奏中にボーカリストの横山SAKEVIが客席に降りオーディエンスに暴行を加える、点火したガスバーナーやチェーンソーを持って客席に飛び込むなどそのスローガンを地でいく暴力的なステージを展開する。1982年9月、新宿ロフトで行われた『消毒GIG特別篇ハードコアパンク2DAYS』にGAUZE、THE EXECUTE、THE COMES、MASTURBATION、LAUGHIN' NOSE等と出演。1983年4月、目黒鹿鳴館で行われた『消毒GIG Vol.11』に出演。同年11月、音楽雑誌『DOLL』が設立したハードコア専門レーベル・ドグマレコードから1stミニアルバム『Detestation』を発売。日本のハードコア・パンク黎明期にリリースされた1stミニアルバムは、世界のハードコアシーンに多大な影響を及ぼしたとされる。また徳間ジャパンから発売されたオムニバスアルバム『GREAT PUNK HITS』に参加し、当時の日本のハードコアシーンの衝撃的な音源をメジャーレーベルを通じて知らしめる一端を担った。1984年8月、AAレコードから発売されたオムニバスアルバム『ハードコア不法集会』にLAUGHIN' NOSE、COBRA、Lip Cream等と参加。同アルバムは日本のハードコア・オムニバスの金字塔的作品とみなされている。2009年12月、3rdアルバム『SoniCRIME TheRapy』の3rdプレス発売をもって「第一期完結」とアナウンスされ、以降音源の発売はされなくなった。しかし、2015年4月、突如1stミニアルバム『Detestation』の全曲及び『OUTSIDER』を除く全コンピレーションアルバムへの参加作品をまとめてリマスターし収録したベストアルバム『DETERMINATION』が発売された。なお、宝島社が発売したオムニバスカセットブック『THE PUNX』に収録されている"G.I.S.M."という曲は"Aahb""Choke"という別々の曲をそれぞれ左チャンネル・右チャンネルに収録し1曲にまとめたものであり、『Detestation』のボーナストラック及び『DETERMINATION』では2曲を切り離して独立の曲として収録している。2016年4月15日、オランダにて開催された音楽イベント『ロードバーンフェスティバル2016』に出演し、2002年2月に開催されたライブイベント『+R』以来14年振りにライブを行った。2020年、37年ぶりに米Relapse Recordsによる初の「公式」リイシュー盤、G.I.S.M.『Detestation』がBEAST ARTS International監修の元、LP、CD、CASSETE TAPEとして2020年12月4日、遂に世界一斉リリースされた。

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■SAKEVI YOKOYAMA|BEAST ARTS official
■Relapse Records official
■DOMMUNE official
 
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PROGRAM INFO
ENTRANCE:新型コロナウイルスの感染拡大防止のため、無観客配信と致します。このプログラムはライヴストリーミングでお楽しみください!!!!!
ライヴストリーミングチケット:2000円<ZAIKO DOMMUNE CH にてチケット販売中!▶︎https://dommune.zaiko.io/

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Japanese underground punk legends ​GISM ​announce the "EXTREAM GUERRILLA LIVE STREAMING"​from ​SUPER DOMMUNE ​event happening Tuesday, December 8 at 7:00AM EST / 21:00 JST.

BEAST ARTS & DOMMUNE Presents

"Detestation" NEW MASTERING RE-REASE commemorative program G.I.S.M. "EXTREAM GUERRILLA LIVE STREAMING" from SUPER DOMMUNE


■ LIVE Performance: G.I.S.M
https://www.dommune.com/streamings/2020/120801/

Ticket purchase page (English support)
https://dommune.zaiko.io/e/Detestation

DOMMUNE @DOMMUNE
BEAST ARTS International @BEASTARTSintl
 

The first ever fully-authorized reissue of ​Detestation i​s out now on CD/LP/Cassette via Relapse Records. Physical Orders are available ​HERE,​including the first ever authorized GISM merchandise available outside of Japan (and Roadburn 2016). Digital Downloads / Streaming is out now , ​HERE .​

Formed in 1981 in Tokyo by vocalist Shigehisa "Sakevi" Yokoyama, guitarist Randy Uchida, bass player Kannon "Cloudy" Masuo, and drummer Tohru "Monamour" Hiroshima, this newly minted project would ultimately go by many names but always under one acronym:

 

G.I.S.M.
AKA God In the Schizoid Mind
AKA Guerrilla Incendiary Sabotage Mutineer AKA General Imperialism Social Murder
AKA Gnostic Idiosyncrasy Sonic Militant
AKA Gai Individual Social Mean

 

The band’s distinctive acronym, despite having so many meanings over the years, has always represented a certain mythological immortality that increasingly eludes punk bands in the digital age. GISM have been analyzed, studied, glorified, discussed, and imitated by punks, metalheads, and curious normos alike the world over for decades.

While many gravitate toward Sakevi’s legendary extreme presence, both on and off the stage, his artistry and performing interests make for a far more interesting case study. Despite being firmly rooted in Japan’s burgeoning hardcore punk scene, Sakevi’s aestheticism and conduct

seemed more reflective of the country’s up and coming noise scene. While GISM’s contemporaries possessed the genre’s trademark pageantry, Sakevi was imagining ways to conjure fear and dread into the band’s audiences. After all, what good was playing a dangerous genre if no one felt like they were in danger? GISM performances would be akin to the hyperchaotic experimental and noise shows of Hanatarash and Hijokaidan (whom Sakevi would later collaborate with members of) which were wreaking havoc across Japan as opposed to the safer-by-comparison punk shows of the day. To this end, we can truly understand the meaning of “Punks Is Hippies” because they literally were in GISM’s unpredictable and violent world.

Detestation, GISM’s debut LP, was released on Dogma Records in 1984. It was recorded at Our House, a space that doubled as both venue and recording studio, in 1983. It was produced by the band themselves with engineering support from Konishi Koji who also recorded The Comes, Aburadako, and a variety of other punk and wave projects. To say Destestation was ahead of its time would be the greatest understatement. It incorporated elements from so many genres: hardcore, punk, heavy metal, glam, thrash, industrial, and experimental. It was almost as if listeners didn’t know what to do with the record’s music but gravitated to it nonetheless as they recognized it was something unique and special. Maximum Rocknroll’s Jay Bentley’s 1984 review of Detestation made that sentiment clear, describing the record as: "Churning Metal- punk, or perhaps even speed-metal, depending on where you draw the distinction. GISM are undoubtedly an HM band who've been heavily influenced by hardcore, but the music is so intense and the vocals so ominous that even I'm in a state of shock. These guys make VENOM sound like the KNACK, especially on side 1". Even back then, the attitude around GISM was “these guys are really good at what they do, we’re not quite sure what to do with them, but you need to know them.”

More curious than GISM’s rise to power in the Japanese punk ecosystem was the band’s infiltration of the American punk zeitgeist. Legend has it the first person to distribute Detestation in America was none other than Brian Schroeder AKA Pushead of Septic Death / Pusmort fame. The record did not take hold with American audiences the way Pushead had anticipated, this despite him even heaping high praise upon the band and album in his highly influential Thrasher Magazine column which served as a springboard for countless bands. While GISM did not immediately become an influential force in American circles, the people who did take a liking to the music became influential in their own right. Among which included Poison Idea (Pig Champion was said to have been one of the earliest American GISM fans along with Pushead) and Integrity (Dwid Hellion credits GISM’s influence on the band’s shift from straight edge band into the entity they would later become).

The band’s influence would continue to snowball in the punk world until today where they are often hailed as the kings of Japanese punk while holding the franchise on dangerous conduct in punk music. Even into the 21st century, the band’s debut album is still being analyzed and discussed. Magic Circle’s Chris Corry in 2008 described Detestation as “one of those records that is nearly impossible to judge in a vacuum. It's been subject to 25 solid years of mythologizing and collector worship. Its one of the few records that can still get an extreme

reaction from people listening to it for the first time so long after it was first conceived. It’s one of the harshest most brutalizing rock records ever made. It’s also one of the strangest. It’s a landmark intersection point for punk, hardcore, and metal, doing its something to muddy up the gene pool of each. “Greater than the sum of its parts” is not even the half of things here. People who know GISM’s music already know all about this, and those who don’t can’t really understand what it’s all about until hearing them.

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